PUBLIKACJE
Artykuły w czasopismach i monografiach wieloautorskich:
- Reportaż - reporterski, czyli o pułapkach pewnej zasady ortograficznej, "Język Polski w Szkole IV-VI" 2013/2014, nr 3, s. 37-53.
- Pomocny, fajny, miły - czyli nijaki. Czy da się słowem opisać postać w 3D?, "Język Polski w Szkole IV-VI" 2014/2015, nr 2, s. 36-53.
- Kriegerfriedhof nummer 216 Sierakowice-Mikołajowice-Topolina (1915-2014); Pamięć zapomniana, "Zeszyty Historyczne UR Semper Fidelis" 2014, nr 1(7), s. 49-76.
- Gwara w szkole - (nie)byt podskórny?, "Język Polski w Szkole IV-VI" 2014/2015, nr 3, s. 77-95.
- Osobisty obiektywizm jako determinanta sprawozdania-reportażu w szkole podstawowej,"Język Polski w Szkole IV-VI" 2014/2015, nr 4, s. 57-70.
- Pamiętnik i dziennik na osi czasu, (inaczej) historia na języku polskim,"Język Polski w Szkole IV-VI" 2015/2016, nr 1, s. 60-73.
- (Auto)prezentacja w codzienności szkolnej - szkic do portretu,"Język Polski w Szkole IV-VI" 2015/2016, nr 3, s. 44-55.
- Szkolne ogłoszenie i zawiadomienie - stylistyka a pragmatyka,"Język Polski w Szkole IV-VI" 2015/2016, nr 4, s. 34-44.
- Gen autoprezentacji a gatunek uczniowskiej wypowiedzi pisemnej, "Acta Universitatis Wratislaviensis. Kształcenie Językowe" 2016, nr 14(24), s. 57-69.
- Autentyczne maski? Uczniowskie autocharakterystyki: między autoprezentacją a autoekspresją, "Próby. Nieregularnik Filologiczny" 2016, nr 4, Rytuały/Gesty, s. 234-246.
- Charakterystyka postaci w szkole - między stereotypem a kreacją, "Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education" 2017, nr 2(37), s. 123-134
- Gramatyka magika. Trzy sztuczki zaklęte w przepisie, "Język Polski w Szkole IV-VI" 2016/2017, nr 4, s. 38-45.
- O Kształceniu językowym wczoraj, dziś i jutro: M. Szymańska, Między nauką o języku a rozwijaniem języka. Koncepcje kształcenia językowego na przełomie XX i XXI wieku, Wydawnictwo Naukowe UP, Kraków 2016. (Recenzja). "Język Polski w Szkole Podstawowej" 2017/2018 nr 1, s. 105-109.
- Wybrane aspekty narracyjne charakteryzowania postaci w szkole, "Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia VIII" 2017, nr 227, s. 182-197.
- Selected narrative aspects of characterization of the figure at school, "Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia VIII" 2017, nr 227, s.182-194.
- Charakterystyka postaci jako źródło wiedzy antropologicznej, [w:] Język - literatura - interpretacja w dydaktyce szkolnej, red. E. Jaskółowa, M. Wójcik-Dudek, Katowice 2018, s. 99-114.
- W sieci szkolnych gatunków (auto)prezentacyjnych. W poszukiwaniu prototypu, "Dydaktyka Polonistyczna" 2017, nr 3(12), s. 203-212.
- "Czas lektury, to czas przyszły niedokonany" - doświadczeniowa gramatyka czytania literatury w szkole według Krystyny Koziołek. K. Koziołek, Czas lektury, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2017. (Recenzja). "Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia IX" 2018, nr 259, s.307-312.
- Literatura jako challenge? Media społecznościowe na tapecie nauczyciele i uczniowie przy tablicy i... tablecie. A.Kulig-Kozłowska, Facebook w szkolnej ławce. Media społecznościowe a edukacja polonistyczna, TAiWPN Universitas, Kraków 2017. (Recenzja). "Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego" 2018, nr 27, s. 303-310.
- Siłaczki żywot podziemny, czyli o przyczynach zagubienia pewnej postaci literackiej w "nowej" rzeczywistości szkolnej, "Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia IX" 2018, nr 259, s.157-174.
- O świadomości historycznej uczniów w perspektywie edukacji polonistycznej. D. Karkut, Miejsce i rola historii w edukacji polonistycznej. Badania i refleksje nad świadomością historyczną uczniów, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2017 (Recenzja). "Polonistyka. Innowacje" 2018, nr 8, s. 233-240.
- Poloniści wobec charaktersytyki postaci. Rekonesans badawczy. "Dydaktyka Polonistyczna" 2018, nr 4(13), s. 224-239.
- Okadzone miazmatem rytuały codzienności. Metafizyka "Dymu" Marii Konopnickiej, [w:] Obrzędy, zwyczaje, rytuały w kulturze i edukacji regionalnej, red. Z. Budrewicz, M. Sienko,Wydawnictwo Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Kraków 2019, s. 244-255.
- Z farbowanym lwem w cyrku współczesnych tożsamości (S. Mrożek, Artysta), [w:] Lektury w ręku nauczyciela. Perspektywa polska i zagraniczna, red. A. Janus-Sitarz, współpraca red. M. Szumal (Seria "Edukacja Nauczycielska Polonisty"), Wydawnictwo Uniwersitas Kraków 2019, s. 113-130.
- Charakterystyka postaci jako forma wypowiedzi w przedwojennych poradnikach metodycznych do nauczania języka polskiego, "Dydaktyka Polonistyczna" 2019, nr 5(14), s. 185-198.
- Ewaluacja uczniowskiej kompetencji tekstotwórczej w raportach CKE (na przykładzie charakterystyki postaci) a egzamin ósmoklasisty, rozdział w monografii, Wydawnictwo "Poznańskie Studia Polonistyczne" Poznań (w druku)
- Marii Nagajowej "wiedza o człowieku", "Dydaktyka Polonistyczna" 2020, nr 6(15), Wydawnictwo URz (w druku)
- „Kocha, lubi, szanuje – nie chce, nie dba, żartuje”. Uczeń klasy pierwszej liceum i technikum w relacji do lektury obowiązkowej w szkole podstawowej (raport z diagnozy), "Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia" Wydawnictwo Uniwersytetu Pedagogicznego (w druku)